ERP za "Štampa Sistem", preuzeto od PC Press, broj 10/2013
Štampa Sistem, deo poslovne grupe Centro Štampa holding, je maloprodajni sistem koji obuhvata lanac kioska i convinience shopova MOJ KIOSK ŠTAMPA i FUTURA PLUS. Mreža maloprodajnih objekata je rasprostranjena na celoj teritoriji Srbije i omogućava potrošačima dostupnost proizvoda i usluga u svakom trenutku i na svakom mestu. Nakon promena u vlasničkoj strukturi, nova poslovna politika i novi standardi korporativnog upravljanja, uz velike investicije i organizaciona, tehnološka i tehnička unapredjenja, postavili su kompaniju na put uspešnih i savremenih poslovnih sistema.
Maloprodajni sistem ”Štampa sistem’ danas je svima poznat po brendu "MOJ KIOSK", raširenom lancu maloprodaja, koji nam je svima dostupan u komšiluku. Uspešnom poslovanju ove kompanije pomaže uspešno implementirani Pantheon ERP
Nikola Radivojević
Poslovanje pod kontrolom
Ovako velikoj kompaniji koji uživa poverenje miliona kupaca širom zemlje je jako bitno funkcionisanje i kontrola svih segmenata poslovanja. Činjenice da zapošljava oko 4.000 radnika, govori o postojanju visokih zahteva I standarda po pitanju informacionog sistem, spreman da odgovori na sve zahteve. Prvobitno ERP rešenje je nasleđeno iz prethodnog vremena.ako svetski priznat ERP sistem, on nije bio u dovoljnoj meri fleksibilan i prilagođen našim zakonima, nije mogao da podrži vrlo zahtevan kadrovski sektor, a podrška je bila retko raspoloživa i vrlo skupa. Dodatni problem je predstavljalo pripajanje novih preduzeća Holdingu, pa je trebalo standardizovati poslovne procese, tokove dokumentacije, izveštavanje i konsolidaciju.
Nakon razmatranja ponuđenih ERP rešenja na našem tržištu menadžment je doneo odluku da u saradnji sa DataLab konsultantskom kućom Art Data implementira Pantheon ERP rešenje. Jedan od razloga za ovu odluku bio je i uspešan projekat implementacije ERP-a Pantheon u proizvodnom preduzeću prehrambene industrije "Centroproizvod"
Implementacija Pantheon-a je završena u vrlo kratkom roku od tri meseca. Zaslugom odlične organizacije pod vođstvom stručnog kadra implementatora i IT službe kao i velikim brojem obučenih korisnika, Pantheon je zaživeo u preduzeću "Štampa Sistem" septembra 2011. godine.
Nakon ove uspešne implementacije, usledile su implementacije Pantheon-a u ostalim preduzećima koje su deo holdinga. To je donelo mnoge značajne prednosti :
• Priključivanjem novih preduzeća proces implementacije teče brzo i lako, pošto su postavke standardizovane;
• Izjednačeni su kontni okviri za sva preuzeća Holdinga, što omogućava jednostavno izveštavanje na nivou Holdinga i pojedinačno;
• Odlična finasijska kontrola svih preduzeća;
• Kadrovska evidencija i obračun zarada se rade u okviru ERP-a;
• Odlična integracija sa vertikalnim rešenjima i komunikacija sa drugim softverskim rešenjima.
Reč korisnika
Razgovarali smo sa korisnicima, pa prenosimo njihovo gledište o prednostima u radu Pantheon ERP sistema.
"Adaptabilnost programa je brža i jeftinija što podrazumeva zahteve za doradama i korekcijama eventualnih grešaka. Prednost je takođe obučenost novih korisnika za rad u Pantheon-u zbog planova o širenju posla u budućnosti." - Radomir Šumić, rukovodilac službe razvoja.
"Brže knjiženje i kontrola maloprodaje, brže knjiženje i kontrola robe i troškova, pregledni bilansi, kartice i izveštaji, lakša kontrola i pronalaženje grešaka prilikom obračuna PDV-a, brza prilagodljivost potrebama knjigovodstva, lakše uvođenje i implementacija novih zahteva - sve su to prednosti od kada koristimo Pantheon u računovodstvu" - Branka Nikolić, rukovodilac službe računovodstva.
"Logika ERP-a Pantheon je bliska korisniku. Sistem od užeg ka širem, od sumarnog ka detaljnom, pruža velike mogućnosti izveštaja i analize. Pantheon nudi široke mogućnosti i sistem odlične kontrole. Mnogi segmenti poslovanja su ranije bili pokriveni specijalizovanim softverskim rešenjima, a dosta toga se radilo i u Excel-u jer nije bilo drugih mogućnosti. Sada imamo objedinjenu bazu podataka sa standardizovanom dokumentacijom koja pokriva finasije, kadrove, zarade, sitan inventar i osnovna sredstva. Od skora u Pantheon-u radimo i budžetiranje, a konsolidacija više ne pretstavlja nikakav problem" - Saša Todorović, finansijski menadžer integracije.
"Pantheon nam pruža niz mogućnosti, a zahvaljujući otvorenom kodu postoji mogućnost dorade. Trenutno u planu imamo doradu u cilju praćenja voznog parka. Kod odabira ERP-a je vrlo bitna podrška i odziv proizvođača rešenja, a time smo vrlo zadovoljni. Strateški smo doneli dobru odluku jer sva preduzeća koja priključujemo holdingu jednostavno i brzo počinju sa korišćenjem ERP-a, a mi imamo odličnu kontrolu nad čitavim sistemom" - Zoran Popović, IT direktor.
Pantheon kao lokalizovano ERP rešenje iza kog stoji tim za razvoj, sa stručnom podrškom i brzim odzivom, je oslonac u radu uspešnog preduzeća koje posluje u Srbiji i regionu, ali i preduslov za njegov dalji rast i razvoj. Pokazuje se da globalno poznata i dokazana ERP rešenja ne moraju uvek da budu najbolji izbor za domaća preduzeća. U "Štampa Sistemu" su, pokretanjem ERP-a Pantheon, korisnici sigurni da rade u skladu sa zakonom, ne razmisljaju o tome da li su njihovi obrasci ispravni i znaju da u svakom trenutku imaju na raspolaganju pomoć.